۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۴۱

روش‌های پيدا كردن كتاب خوب

مشاوره‌ها باعث فروش بيشتر كتاب‌هاي 9 دي شد

مشاوره‌ها باعث فروش بيشتر كتاب‌هاي 9 دي شد

مسئولان سامانه كارشناسي مجمع ناشران انقلاب اسلامي معتقدند با ارائه مشاوره براي شناسايي كتاب‌هاي خوب به بازديدكنندگان از نمايشگاه كتاب، فروش كتاب هاي مرتبط با حادثه 9 دي افزايش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، غرفه ارائه مشاوره كتاب با نام رسمي «سامانه كارشناسي مجمع ناشران انقلاب اسلامي» در مجاورت غرفه نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، در طبقه همكف شبستان مصلي امام خميني(ره) واقع شده است و به ارائه مشاوره به مخاطبان و بازديدكنندگان از نمايشگاه با موضوع معرفي كتاب مناسب براي مطالعه مي پردازد.

با گفتگويي كه با دست اندركاران اين غرفه داشتيم، درباره چگونگي رويكردشان در ارائه مشاوره مي گويند: كتاب ها را به 51 گروه دسته بندي كرده ايم و با توجه به اين دسته بندي، گروه سني، جنسيت و ديگر نيازهاي مخاطب، كتاب هاي مناسب را معرفي مي كنيم. اولين قدم هم استفاده از همين بسته هاي موضوعي است. يعني متقاضي مي گويد كه در چه زمينه مايل به استفاده از مشاوره است و ما هم با توجه به همان زمينه به او مشاوره مي دهيم.

دست اندركاران غرفه مشاوره كتاب مي گويند: در هركدام از بسته هاي موضوعي، 10 كتاب شاخص براي معرفي وجود دارد كه توسط كارشناسان گلچين و دسته بندي شده اند.

يكي از بسته هاي شاخصي كه مشاوره دهندگان كتاب در نمايشگاه از آن نام مي برند، «ما كجاي تاريخ ايستاده ايم» است كه شامل كتاب هايي با موضوع 9 دي است و همكاران اين غرفه مي‌گويند با وجود اين بسته كه سال گذشته هم در ميان بسته هاي موضوعي پيشنهادي بوده است، كتاب هاي مربوط به 9 دي به چاپ هاي بعدي رسيده اند.

رمان شاخصي هم كه به مدد مشاوره كتاب به چاپ بعدي رسيده است، «ناميرا» نوشته صادق كرميار است. مشاوران غرفه مشاوره كتاب در نمايشگاه كتاب همچنين مي گويند، مشاوره‌هايي كه به بازديدكنندگان از نمايشگاه كتاب داده اند، در سال گذشته باعث افزايش فروش كتابي چون «دختر شينا» شده است.

کد خبر 2049264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha